Gillar du att tillbringa tid i köket? Då har jag några härliga tips till er!
Jag kommer bjuda er på olika recept, båda matlagning och desserter, för att ge er nya ideér. Jag lånar de flesta recept som kommer att läggas ut här, men med vissa små ändringar som gör att det blir mer a la Mia style!

lördag 12 oktober 2013

Helgmys med dippar

Något som är väldigt gott men inte allt för onyttigt, är att byta ut godiset till grönsaker istället. Någonting som jag och min fru brukar ha till rödvinet på helgen är morot- och gurkstavar som vi sedan dippar i någon god dipp.
På bilden ser ni även att vi gjort paprika stavar och stekt lite chickennuggets till vårat kvällsmys!
Jag tänkte bjuda er på vår personliga favorit; Vitlöksdipp
Ingredienser;
2-3 vitlöksklyftor
2 dl matlagnings yoghurt / turkisk yoghurt
2 msk majonäs
1 tsk flytande honung
Salt
Peppar
Blanda yoghurten med majonäs och honung. Pressa vitlöken i dippen, rör om och smaka av med salt och peppar.
Tips;
Inte helt fel att dippa chips också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar