Gillar du att tillbringa tid i köket? Då har jag några härliga tips till er!
Jag kommer bjuda er på olika recept, båda matlagning och desserter, för att ge er nya ideér. Jag lånar de flesta recept som kommer att läggas ut här, men med vissa små ändringar som gör att det blir mer a la Mia style!

fredag 1 november 2013

Mias Kassler & Ananas

Igår gjorde jag en gammal favorit som blivit populär bland mina vänner. Ett recept som jag fått skicka för att den är så god! Därför måste den också få en plats här på bloggen så man kan komma hit åter igen för att kunna tillaga den här goda middagen!

Ingridiense till 3-4 potioner;
Kassler ca 6st skivor
1 burk ananas
Peppar, paprikakrydda
1 röd paprika
1 gul lök
3dl grädde
1dl sweetchillisås

Stek den strimlade kasslern med finhackad lök och tärnad paprika, tillsätt kryddorna.
Häll i grädden, sweet chillisåsen  och ananasen, låt koka upp. Smaksätt med eventuellt mer kryddor.


Servera med pressad potatis eller ris.

Det här är alltså grundreceptet, och som ni ser på bilden har jag även i champinjoner i, vilket är en lätt ingridiens att tillsätta. Ta bort eller lägg till det som faller er i smaken!

Tips!
Det går även att göra maträtten i ugnen;
Varva kassler- och ananasskivor i en ugnsäker form.
Blanda grädde, sweet chillisås och kryddorna i en bunke och häll det sedan i formen. Strö över osten och gratinera i ugnen 25-30min i 200grader

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar