Gillar du att tillbringa tid i köket? Då har jag några härliga tips till er!
Jag kommer bjuda er på olika recept, båda matlagning och desserter, för att ge er nya ideér. Jag lånar de flesta recept som kommer att läggas ut här, men med vissa små ändringar som gör att det blir mer a la Mia style!

tisdag 15 augusti 2017

Fetaost med jalapeños och tomat

Fetaost är ju riktigt gott att ha både som den är, att ha i sallad, men också att "baka" den i ugn eller på grillen i grillfolie med andra goda ingredienser.

Man kan använda det som både förrätt eller tillbehör till bland annat grillad mat. Endast fantasin sätter gränser!

För två personer gjorde jag såhär:

1 paket fetaost
1 skivad tomat
Skivad Jalapeños (inlagd använde jag)
Salt
Svartpeppar
Olivolja


  1. Dela fetaosten och fördela på varsin grillfolie som du ska paketera i. Salta och peppra.
  2.  Fördela skivad jalapeños efter smak över fetaosten och på toppen skivad tomat.
  3. Häll över lite olivolja, vick ihop grillfolien så det sluter tätt.
  4. In i ugnen på 225 grader i mitten av ugnen i 10-15 minuter eller i 10 minuter på grillen.
Så otroligt gott!



En dag blev jag bjuden på en annan variant av min mamma enligt nedanstående ingredienser:

Fetaost
Skivad citron
Chili flakes 
Basilika
Olivolja

Du gör på samma sätt som i ovanstående recept. 

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar