Gillar du att tillbringa tid i köket? Då har jag några härliga tips till er!
Jag kommer bjuda er på olika recept, båda matlagning och desserter, för att ge er nya ideér. Jag lånar de flesta recept som kommer att läggas ut här, men med vissa små ändringar som gör att det blir mer a la Mia style!

fredag 20 september 2013

Mättande pannkakor till frukost

Trött på den där ostmackan som nästan alltid kommer fram till frukosten? Varför inte starta dagen med att skämma bort dig själv lite med något som är gott men samtidigt nyttigt?

Jag har ett perfekt recept på pannkakor som kan lyxa till din frukost.

För två personer;
300gram mjölk
2 ägg
1 dl fullkorns mjöl

Blanda ingredienserna, och stek pannkakorna i teflonpanna – jag steker mina i en wokpanna för att göra pannkakorna lite mindre i storlek och för att jag lättare ska kunna vända dem.
Med min wokpanna får jag cirka 6st pannkakor.

Toppa dina pannkakor med;
- Kvarg som du blandar i lite funlight med – valfri smak – och toppa med lite bär.
Eller…
- Keso med lite sylt.


Snabbt, gott, enkelt, nyttigt och lite lyxigare!
Börja dagen med en god start redan till frukost!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar